söndag 10 maj 2009

Skönt....

....... när man gjort en sak klar.
Kuberna blev en bonad och inte en kudde.
Jag har kviltat med en svart/grå melerad bomullstråd, runt varje röd del på kuberna, runt alla kuber och sedan runt hexagonerna.
Varje gång jag använder övermataren blir jag lika förvånad över hur fint det går, helt annorlunda mot tidigare, när det veckade sig och aldrig vill bli jämnt och bra.
Till baksida använde jag en bit av en gammal utrangerad bomullsgardin.
Sedan sydde jag en svart smal vikkant runt om.
Detta är månadens OPAM-projekt.
Jag hoppas komma loss med något fler.

Nu är det bara att ta tag i nästa grej, I:s myskvilt.
var på Quilterian igår och köpte tyg till kanterna.
Det rosa är ju hur gulligt som helst.
Rutorna till kvilten har jag märkt upp och lagt på hög för att sy rationellt (hoppas jag).
******
Här i Boden har det varit ganska regnigt denna helg, och idag har vi både sett blixtar och hört åskdunder!
Perfekt syväder alltså.
Nu skiner i alla fall solen från en molnfri himmel och man har sagt att det är risk för frost i natt.
Igår köpte jag lite fröer till mitt mini-grönsaksland.
En påse morotsfrö, en kinesisk kålblandning och en påse sockerärtsfrö.
Jag tror jag skippar dill och persilja för jag har massor kvar i frysen sedan i fjol.
I stället ska jag ha en mini-örtträdgård.

2 kommentarer:

  1. Så fin! Bra att du har fått den färdig, det förtjänar den!

    SvaraRadera
  2. Härligt när man är klar!!!! o kan börja på nått nytt..:) den blev ursnygg..... ja vad läser jag... en massa inrednings o sy tidningar förstås..... går igenom lagret...:) sen har jag knäckt en deckare av Jeffrey Deaver... "Blunddockan".... ska försöka ta mig till bibblan imorrn för en bra bok är ett måste nu..... sen finns det ju så mycket annat där.. stickböcker... pysselböcker....:) Kram Annika

    SvaraRadera