lördag 23 maj 2009

Grisen i säcken!



Jag har inte riktigt haft tid att blogga.
Det är mycket nu, med trädgårdsarbete och annat smått och gott som man måste ta tag i!
Paketet "Grisen i säcken" kom igår.
Det är ALLTID spännande med paket.
Man känner sig som en femåring på julafton, innan man har fått bort tejpen och kikat på innehållet.
Det kom från en tjej som har loppis!!
Det verkar ju jättemysigt med egen loppis på gården!
Hon har också en blogg.
Tack Stina för paketet!
Nu får jag klura på vad jag ska använda de olika garnerna till.
Temat är blått, som ni kan se!

Jag investerade ju i några tyger till änglaprojektet jag har i tankarna.
Men jag har inte visat någon bild!
Så här ser de i alla fall ut, grönt och vinrött till kanter.
Ett tjusigt romantiskt rostyg kunde jag inte heller låta bli.
******
Jag ligger i som en rem för att också sy maj månads BOM, snart klar.
I:s täcke är snart kantat, jag håller på att handsy fast kanten på baksidan, den är kviltad och klar.
Sockorna är en seg historia, jag stickade fel och fick repa upp.
Jag tror jag har repat upp på alla utom februarisockan, det har nästan gått troll i det.
Jag måste nog vila från sockor ett tag!
******
Vi har satt potatisen i helgen och sått morötter, kinesisk kål och sockerärter.
Dessutom har jag satt ganska mycket gul lök och vitlök.
Nu ska jag bara fixa tomatplantor och kanske några roliga kryddor också!



2 kommentarer:

  1. Hoppas du gillade det jag skickade .Ha det så bra ! Kramis/Stina

    SvaraRadera
  2. Hej du, ska bli skoj att se vad det blir av garnet du fick. Flicktäcket kommer säkert att bli uppskattat, det är så fint, har du fodrat med flece förut, jag har tänkt att använda det men inte vågat, det tål väl inte så hög tvättemperatur. Här blir det inget sytt, har fullt upp med växthuset och alla ogräs i rabatterna. Kram Katarina.

    SvaraRadera