måndag 25 maj 2009

En korg med blommor och blommande Kungsängslilja

Maj månads BOM är klar!

Jag valde att göra vårfärger på blomstren, de som fins här tidigt på våren, vit Bellis (Tusensköna), Gullviva, den gula, och Ormöga bl.a. som är blå.

Så grävde jag en stund i mina knappburkar, och fann en jättesöt rosa knapp, den passade bra.

Titta bara på dessa fantastiska blommor! Jag är helt förälskad i dem, och jag har tur och får både vita och vinröda.
Den vinröda gömde sig lite blygt bakom en pinne, men man kan ju se de där fina rutorna.
Något som också har förökat sig mot alla odds, är Sandlöken.
Den är rabattens punkare, och jag ska ta bild av den när den blommar.
Hål i rabatterna har jag fått också, efter denna lååånga vinter.
Min Temynta lyser med sin frånvaro! Den saknar jag så det blir att skaffa en ny.


2 kommentarer:

  1. Åh, vilka igenkänningskänslor jag får när du visar dina Kungsängliljor! När jag var 9 år, på 50-talet, flyttade jag till Uppsala och varje år vid den här tiden cyklade jag till Kungsängen nära Fyrisån. Där fanns det stora ängar fyllde med de underbaraste vilda Kungsängsliljor. Härligt minne!
    Kram Jane

    SvaraRadera
  2. Kungsängsliljor är såå vackra,vilken tur att det är landskapsblomman där jag bor.
    Tycker oxå om styvmorsviol,så då vet du vart jag är född.
    Ha de. Kram Lena

    SvaraRadera