fredag 29 maj 2009

I sista minuten...

...men ändå så skönt, jag har gjort klart flera saker.
Trodde nästan inte att sockorna skulle bli klar, och inte vet jag varför det tagit sån tid, för de var ju enkla att sticka.
Jag har sölat bara.
Bredvid sockarna ligger fynden jag gjort på Garnkorgen, häromkvällen.
Det är alldeles för lätt att klicka hem saker, hjärnan säger köp och fingret lyder.
Det är jättekonstigt.
Jag stickade sockor tidigare av "Shepherd Sock", en annan färg bara, och det garnet var helt underbart mjukt och skönt.
Nu såg jag bara färgen, "Mixed Berries", så snygg!!!
Den ville jag ha.
Kanske det blir pulsvärmare, eller sockor, vet inte.
Jag får klappa det lite först.
Det gröna är Malabrigo Lace, merinoull, i en vacker mörkgrön/ blå mix.
Det SKA bli torgvantar.
Jag tänker sticka månadens pulsvärmare på Stickamera "Emerald Fingerless Mittens".
Nu när jag fått det garnet så blev jag förälskad i det direkt.
Mjukare garn har jag aldrig känt!
Ska bli kul att prova sticka av det.
Till sist ...I:s kvilt är klar.
Jag sydde en dekorsöm mitt på den rosa bården med en melerad rosa kvilttråd.
Det syns inte på bilden, men det bröt av fint och gav en extra touch.
Baksidan är en rosa fleecefilt som gör den varm och gosig.
I varje ruta har jag knutit en knut med limefärgad och gul lintråd.
Runt kanten har jag kviltat "i diket" med kvilttråden.
Jag är nöjd med månadens färdiga alster!





4 kommentarer:

  1. Hej du, vilka härliga garner du har köpt.Lapptäcket blev så fint, Den lilla röda kanten blev pricken över iet. Sockarna ser så fina ut, var det ett krångligt mönster, stickar ni ett par varje månad? Jag har fullt upp med mina plantor och trädgården, så allt handarbete ligger nere nu. Ha en skön helg, Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Oh vilken mysig filt! Den kommer att glädja sin mottagare länge! Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Ååh, vad fint täcket blev! Lillfröken kommer bli så glad över sitt rosa täcke! Kram Brita

    SvaraRadera
  4. Hej

    Jätte fint täcke, man blir glad av det!!!
    För att inte tala om alla dina vackra mönster stickade sockar.

    Gissa om lilla I kommer att bli mer än nöjd.

    Vilken underbar dag vi haft i dag som utomlands.
    Ha de bra !/Louise

    SvaraRadera