tisdag 12 maj 2009

Pyssel i trädgården och i syrummet!

Så härligt det är med våren!
Jag känner att livsandarna återvänder.
Helst skulle jag bara vilja vara hemma och ligga i rabatten och lukta på blommorna...som Ferdinand!
Ja, ja lukta går väl inte än, men jag gillar jordlukten också!
Här har blommorna börjat vakna och träden har knopp!
Min käre man har förgrott några potatisar i stora plastkrukor, de kikar upp mer och mer för var dag.
I rabatten har jag skymtat mina underbara Kungsängsliljor, bara några cm men ändå!!!
Inte bara dom, utan det mesta verkar ha vaknat till liv.
I fjol köpte och planterade jag två vackra liljor, en mörkt röd och en vit, de spirar lite försiktigt.
Det är alltid lika spännande med nyheterna.
******
Jag har startat med I:s kvilt, och börjat sy ihop rutorna, det blir jättefint och väldigt färgglatt.
En majsocka klar och den andra på väg!
BOM: arna har jag inte gett mig i kast med ännu.
******
På QOL-listan har Malin dragit igång ett Jelly Roll byte, med gröna tyger.
Det blå hann jag inte vara med på, men nu ska jag delta med några byten har jag tänkt.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag googlade på Noliamässan och tyg och hittade dig:)
    Har en liten undran... Brukar det vara mycket tyg och symaskiner där? Lite rakt på sak och konstig fråga kanske, men jag är såå nyfiken. Ska dit i år har jag tänkt och har just de två målen med mässan!

    SvaraRadera
  2. Ja det rullar på ser jag..... fick nåra underbara tyger i onsdags.... med stickande hönor o garnnystan.... har fotat o ska lägga in dom till helgen.... dom pasade mig som hand i handske....:) ´Kram Annika

    SvaraRadera