söndag 3 maj 2009

Aprilsockan något lite försenad


Mina sockor är färdiga, Diagonal Lace Socks, stickat i ett garn jag hittade på stan;"California", Salida, 75% ull och 25% polyamid.
Jag köpte det bara för färgens skull.
Det är otroligt drygt, jag tror halva nystanet är kvar, så jag stickar nog nästa sockpar i samma garn.
Kvalitén är väl sisådär, känns lite vasst och hårt, långt från merinoullen jag stickade med tidigare, kan jag säga.
******
Imorgon är det arbetsdag igen!
Jag ska koncentrera mig på att göra min Giant Dahlia klar, innan något annat hantverk får min uppmärksamhet.

2 kommentarer:

  1. Hej du, vilka fina sockar du har gjort, jag gillar färgen. Det fanns många fina mönster i bloggen du tipsade om, att bli inspirerad av men sånt får vänta till hösten. Nu är det trädgården och blommor som jag lägger den energi jag har kvar på. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Åh vikka super fina sockor. Lite, lite avis på att du kan sticka så fint
    Ha de gott

    SvaraRadera