torsdag 7 maj 2009

Flera grejer på G!

Nu har jag lagt ut blocken till I:s mysfilt på golvet.
Just för tillfället tror jag att jag vill ha dem så här!
Mellan blocken ska jag sy smala röda bårder/kanter, jag ska skära dem i 2,5 cm bredd.
Kanten runt om ska bli röd också, c.a 5 cm bred.
Och till sist, en rosa bredare bård, som avslutning.
Baksidan ska bli fleece, eftersom jag tycker det är så mysigt att gosa med.
Då kanske I också tycker det.
I är min brors lilla flicka, drygt 3 år.
Teve-stickningen är majsockan, Bifröst ( det måste vara fel?? Bifrost är det väl??).
Jag har ändrat lite och stickar slätstickning på hälen, tyckte inte riktigt om när mönstret gick ner på hälen.
Den är i alla fall trevlig att sticka, och garnet är detsamma som till mina aprilsockor (som mamma fått)

Till månadens nästa OPAM har jag istället för Giant Dahlia utsett denna lilla UFO.
Det är alltså kuberna jag sydde tidigare, som jag inte riktigt visste hur jag skulle fortsätta med.
Igår så sydde jag dock toppen klar.
Den blir sedan ett kuddöverdrag....eller en liten bonad till vardagsrummet.
Jag lutar åt kuddöverdrag....
Min Giant Dahlia måste få ligga till sig , vet inte om jag ska sprätta...eller....
jag är inte nöjd med bubblet!
******
Igår träffades vår kviltgrupp.
Vi summerade vårfesten; den blev väldigt lyckad.
Jag och L. K. ska vara i planeringsgruppen till hösten vilket innebär att vi ansvarar för programmet.
Vi älskar ju att hitta på trevliga saker att göra, och nu har vi gjort så att gruppen har fått ge förslag på vad de önskar.
Från det ska vi spåna vidare!
Vi fick många bra förslag, ja alla förslag var bra!!!
Nu har vi en stor idébank att ösa ur.


2 kommentarer:

  1. Vilket härligt sockgarn du hittat.... fint mönster var det också... har anmält mig till grisen i säcken nu på Sticka mera.... spännande o se vad man får..... har ju massor av restgarner att ta av.... Skön Helg.... Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hej

    Jag ser fram emot hösten/ att få inspireras av er i projektgruppen/ jobba med nya roliga arbeten. Det är det som sporrar min kreativitet att få utvecklas/gå kurs och få ta del av ert sökert mycket givande program...

    Vad fin lilla I quilt blir. För att inte tala om alla dina mysiga sockar. Man vill bara dö..

    I dag har jag klappat på mina tyger i min lilla väska jag fick av er när jag fyllde år...en bra början i den skapande processen...

    Ha de bra !

    Louise

    SvaraRadera