måndag 18 maj 2009

Jelly roll byte

Nu på morgonen har jag pysslat med de gröna tygbitarna till Jelly Roll bytet på QOL-listan.
Jag har skurit, kasserat, skurit igen.
Nu hoppas jag att det är bra.
Jag fick ihop 8 rullar, med fem tyger i vardera, i en bra blandning mellan mörkt, mellan och ljust.
De som av någon anledning inte blev raka, sparade jag till mig själv.
Nåja, några mm hit eller dit, det kan jag klara.
Så här ser rullarna ut, när de ligger på hög och väntar på vidare transport.

Jag har också fått mail från Stickamera, så nu vet jag vem jag ska skicka mina restgarner till....men än så länge är det hemligt.Jag kan i alla fall avslöja så mycket som att jag har följt denna persons blogg i c:a två års tid. Så då känns det ju kul att få skicka lite garn till henne.

Både garn och tyg ska skickas före månadens slut, bra med samma slutdatum, för minnets skull.

Nu är det dags för lite kaffe före jag åker iväg på jobbet. Det är toppenväder och så här långt, 17 grader varmt.


2 kommentarer:

  1. Hejsan , jag har idag postat till dej idag stickameras byte ,hoppas du kommer att gilla det .Ha en fin dag .Mvh /Stina

    SvaraRadera
  2. Jisses vad du syr.... mysfilten blev kanon.... o grisen i säcken ska jag också snart skicka iväg.... idag blir det loppis o FYND... hoppas jag.... ja trädgården tar tid nu i vårtider men liiite tid till annat finns det ju... har börjat på en sjal i grått entrådigt ullgarn.... pust... men kul... ha en riktigt skön helg... Kram Annika

    SvaraRadera