tisdag 31 mars 2009

Himla mycket sytt!

De sista dagarna har jag pysslat av bara den.
Måste ta igen det jag inte gjorde förra veckan.
I helgen gjorde jag massor av de här nåldynorna som är från ett mönster av Kaffe Fassett.
Jag har använt småbitar av hans tyger, som jag haft i "stashen".
Sedan har jag letat småbitar till yo-yo-blommorna i min skräppåse.
Knappar lider jag ingen brist på, bara att leta i knappburkarna, där finns det att ta av.
Sedan sydde jag klart kuberna som jag påbörjade för några veckor sedan.
Det här var verkligen roligt att göra.
Man kan vrida och vända och pussla hur mycket som helst, till man är nöjd.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra av detta, men det får ligga till sig, så får jag se vad det blir.

Detalj av ovanstående.



När kuberna var klara så tänkte jag att det var dags att kvilta flip-flop-duken. Måste också prova min nya övermatare och det var ju en helt annan upplevelse att sy/kvilta med den. Det gick hur fint som helst. Inget som drog och veckade sig, bara att gasa och köra. Tråden jag använt är en melerad bomullstråd från Gutermann, som jag ofta använder. Nu är det bara kantningen kvar, så jag får skära snedremsor imorgonkväll.




4 kommentarer:

  1. Hej

    Oj, vad du varit flitig! Jätte fina saker! Vi ses imorgon..

    Hälsar

    Louise

    SvaraRadera
  2. Hoppla, nu har fingarna verkligen varit flitiga! Jättesnygga nåldynor!

    Jag gillar kuberna, det är ett riktigt läckert mönster och jag ska absolut prova det någon gång. Men jag kör nog handsömnad så jag inte behöver dela romberna. Och så är det roligt att finlira tycker jag. :)

    SvaraRadera
  3. Hej du, flip-flopp löparn blev väldigt fin, vart köper man en sån lingal. Kubmönstret ser roligt ut att göra, ska pröva det någon gång. Katarina.

    SvaraRadera