lördag 21 mars 2009

Fortsättning följer på flip-flop-duken.

Här har jag skurit bitar med 9 graders linjalen av mina strator till en ganska bred flip-flop-duk.
Jag hade två strator i full tygbredd.
Jag pusslade lite med bitarna men bestämde till slut att det får bli fyra och fyra i varje "kurva".
Jag har sytt av flera olika batiktyger som jag hittade i en fyndlåda på Nolia-mässan i somras.
Någon av bitarna är rester från andra projekt men också batik.







Här har jag börjat sy ihop bitarna. Jag har tänkt mig en svart eller grå smal kant och ev. en dekorativ kviltsom på det vita, som blev lite väl dominant.
Sedan skulle det vara kul att prova även något annat projekt med den här linjalen.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag gillade den serien med 9 graderslinjalerna.
    De fick mig att göra denna bonad
    http://evawes.zoomin.se/P450681

    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Åhh vad läckert det blir! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Hej du. det här verkar väldigt intressant tycker jag. Duken blir nog verkligen fin, väntar att få se den färdig. Katarina.

    SvaraRadera