onsdag 11 mars 2009

Kaffe & garn byte






Det är alltid lika kul att få paket.

Idag låg det ett och väntade på bordet när jag kom hem.

Jag blir så infernaliskt nyfiken, men lyckades behärska mig och ta ett foto INNAN jag slet upp kuvertet.

Nu är det ju inget ljus att tala om vid den tiden så det ser lite skumt ut.

Färgerna är dämpade av skymningsljuset.


Som ni kan se var där ett rikligt innehåll.

Vackert alpacka. De som känner mig vet nog att jag gärna stickar i just alpacka.

Den fina gröna färgen har jag använt på både pulsvärmare och halsduk tidigare.

Jag måste nog ta en bild på dem för det har jag inte gjort.

Sedan var där en god mörk choklad, fair trade märkt och likaså kaffet. Det blir spännande att smaka på det.

Inte nog med det, även en liten påse med fina stickmarkörer fanns med.

Det hade jag inga sedan tidigre så de kommer väl till pass i kommande stickprojekt.
Tusen tack för det, A-C i Skåne, där ni väl har vår nu??????
******

I veckan har jag bara pysslat med applikationer, för vår workshop på lördag.

Jag kan förståss inte visa några bilder, för det ska vara lite nytt för deltagarna.

Jag har gjort 2 egna mönster, varav jag sytt upp ett.

******

Jag stickar lite på marssockorna, Nutkin socks från Knitzi.

Det går sakta eftersom jag har annat just nu, men jag är helnöjd med garnet och med mönstret som var lagom enkelt och snyggt.

Det enda är ju att de blir vida högst upp eftersom det inte är resår

******

OPAM-projektet har jag inte hunnit med alls, men jag har bestämt mig för att ta mina funglyblock och göra kuddöverdrag av dem, eller möjligen dynor till stolar, får se vad det blir.

De har ju legat till sig lagom länge för att kallas WISP i alla fall.

Till sist en bild på mina skuggblock, som blev kuddöverdrag.

De gjordes redan förra sommaren 2008.

1 kommentar:

  1. Ojojoj vad du syr o grejar.... fint blir det också.... vill se lite stickatbilder också...:) känner att det börjat vända lite nu så i afta ska jag ta o pyssla lite ja mä.... har en grej på G.... resultatet kommer...kram Annika

    SvaraRadera