söndag 15 mars 2009

Applikationer med fryspapper!

Tänker dela med mig av några bilder från vår workshop i lördags.
Detta ska bli en blomkruka med ett par solroser. Artar sig bra så här långt!
S. bakom synålen


L. har klippt ut alla delar och strukit fast på tyg. Sedan ska allt tråcklas eller limmas fast.
Detta ska bli januaris BOM "A Tisket A Tasket" från "Bunny Hill Design"


I. har börjat på delarna till en fågel.
Häftigt färgval, tycker jag!

G. syr på en jättefin tulpan.
Mycket snyggt.


E. har också fastnat för "Bunny Hill Design".
Här är hennes korg.


A.valde också en fågel.
Den här blir glatt röd.


Ett litet potpurri av några applikationer jag gjort för att visa och inspirera.

En näckros från en gammal QNM som jag hittat i gömmorna.
Och en semla, det ligger bra i tiden, tycker jag.
Det är egen design, och den ska så småningom få något litet broderi som extra socker på.
Frågan är bara vad jag nu ska använda de här proven till?
Vad ska de bli när de är klara tro?
De får väl ligga till sig lite, så får jag se!

























3 kommentarer:

  1. Vilka fina block, verkar som en lyckad workshop! Näckrosen är läcker!

    (Vore kul om man kunde få fram större bilder så man ser detaljer bättre.)

    SvaraRadera
  2. Hej

    Tack! för allt arbete du lagt ner inför vår kursdag. Det blev en mycket lyckad dag. Många små tips/inspiration inför vårt fortsatta arbete.
    Hälsar
    En som var med på kursen

    SvaraRadera
  3. Hejsan

    Gratulerar till de fina saker ni gjorde.Reportaget i NSD är trevligt och ger reklam åt vår roliga hobby och åt alla eldsjälar.
    Hälsningar
    Ulla
    Önskar dig en fin ny vecka.

    SvaraRadera