onsdag 25 mars 2009

Flip-flop duk och ännu en utlottning.


Det är ju risk för att det blir tjatigt detta med Flip-flop och strator.
Så här ser den ut i allafall, när jag har sytt ihop alla bitarna.
Den blev ganska lång så jag la ut den på golvet när jag skulle fotografera.
Jag har satt vadd och svart baksida på den. Kanten ska bli svart också.
Sedan stannade det av lite.
Verkar som att det alltid tar stopp i detta stadium av sömnaden.
******
Jag har sytt några nåldynor och "provdockor", samt stoppat dem. Så nu återstår att dekorera nåldynorna och måla ställningarna till dockorna.
Det har inte stannat av utan pågår i skrivande stund!! Alltid något positivt.
*****
Lite sakta och trögt går det med marssockorna, trots att jag gillar mönstret. Hälen blev mycket snyggare på den andra sockan, så frågan är om jag måste göra om den första???
Det gnager i en när man inte är riktigt nöjd.
******
Lite missnöjd känner jag att jag är för att jag bara tycks hinna med ett Ufo/månad. Tänkte att det skulle finnas några extratimmar på dygnet så jag skulle hinna sy något mer av fungly-blocken som verkar så bortglömda i min projektlåda.
Det blev helt plötsligt mycket att göra på jobbet, så jag är så stressad och väldigt slut, när jag kommer hem.
I stället får jag längta till påsklovet v.16. Tur att det finns lov, och att jag har förmånen att få ha det.
Då ska jag ta mig lite sytid, förutom att sitta ute i vårsolen som jag hoppas infinner sig lagom till ledigheten.
******
Imorgon kväll har vi stickcafé. då ska det smygmaskvirkas minsann. Det gillar jag.
******
Sedan måste jag ju flagga för utlottningen på Lappeklipp
Titta in hos henne för hon har en jätteläcker väska som hon lottar ut på torsdag.

1 kommentar:

  1. Duken blir fin den, och det gör väl inget med en liten andpaus mitt i projektet? Mina projekt tycks göra samma sak, efter att topparna är färdiga måste man vila huvudet från dem en stund innan man är beredd att hugga i med kviltning och kantning.

    Ett ufo i månaden, det är minsann inte illa! Var stolt istället och jämför dig inte med de amerikanska hemmafruarna som kan göra färdigt två om dagen. :)

    Och du, vilket snyggt golv du har! Om vi någonsin lägger klinkers (renovering är inte riktigt vår grej) så ska jag ha ditt golv i åtanke.

    SvaraRadera