söndag 29 mars 2009

Äntligen!

Äntligen tog jag tag i de återstående fungly-blocken och gjorde något av dem.
Länge har jag funderat på att göra kuddöverdrag av de blå fungly-blocken.
Fungly står för "fun and ugly", d.v.s. man tager tyger som man av någon anledning inte riktigt gillar, eller rent av ogillar. Sedan skär man bitar och syr ihop i vanlig ordning.
Resultatet kan bli otroligt bra. Jag har sett flera exempel på det.
Sagt och gjort, i går bar det äntligen till.
Jag hade tur, de räckte precis till 2 st överdrag.
Gjorde gammaldags knyttampar i sidorna, det räckte inte till omlottvikning.
Men funglyprojektet ska fortsätta.
I den högen finns det fortfarande en hel del tyger som ska tas itu med endera dagen.
Men det lär inte bli denna månad (år?).
Dessutom räknar jag överdragen till OPAM-projektet.
De är väl inget UFO, men en WISP, helt klart!
*****
At last, I have managed to finish my fungly-blocks into 2 pillow-cases.
I have been thinking about what to do with the blocks for some time, and decided to make the pillow-cases. I´m happy because I managed to make at least 2 things this month.
The fungly-blocks was really fun to make, and I have alot more fun and ugly pieces of cloth that I can use to make some more. But I think it will not be next month (or year?).
Mars-sockorna har jag gjort färdiga i morse medan några ljuvliga bröd jäste på plåten.
De blev bra, jag är nöjd. garnet var otroligt härligt att sticka med.
Shepherd Sock heter det, från Lornas Lace´s.

3 kommentarer:

  1. Ursnygga kuddar! De måste du ha med på vår utställning. Jag giller den gamla tekniken med knytband.
    Du är flitig som en myra...

    Hälsar

    Louise

    SvaraRadera
  2. Jättetuffa kuddöverdrag! Och så är det alltid gott att få färdigt saker!

    SvaraRadera
  3. Snygga kuddar!!!!! jag älskar ju blått..... jag skickar ett mejl om hur jag gjorde ägg... Kram Annika

    SvaraRadera