tisdag 10 februari 2009

WISP in progress

Så går det lite framåt med mitt täcke i alla fall. Jag har sytt på kanterna runtom, redan tidigare. Sedan sydde jag knappar i varje hjärta. jag älskar knappar och har många......
I varje hörn av blocken sydde jag också en knapp. Nu håller jag på att kvilta kanten. Jag har även sytt runt alla blocken och hjärtanen, för hand, med en vacker melerad kvilttråd.
Baksidan är en fleecefilt som jag köpte på rea på Hemtex. Jag har inte lagt någon vadd mellan baksidan och toppen, för då blir den för tjock tycker jag. Fleece är mjukt och gosigt till en mysfilt.
******
My WISP is in progress. This is a detail of the quilttop. I have quilted ,by hand, around the blocks, and sewed some buttons in every heart and in every corner of each block. The quiltthread is mixed blue/purple, and very nice. I have sewn around the hearts, blocks and now I´m sewing around the outer border.The back is a fleeceblanket, very soft and nice for a cozy quilt.

3 kommentarer:

  1. Så fint det blir! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. OjojPumlan, vad du är flitig! Jättesnyggt täcke, knapparna blev pricken över i!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert täcke, helt underbart!

    Grattis till dig för att du är så duktig, önskar jag kunde 1% av detta.

    Massor med kramar

    SvaraRadera