fredag 20 februari 2009

Paket från USA!!


Hurra! Paketet från Quilting Creations har kommit.
Gissa om det blev rusning till utlämningsstället.
Allt har fungerat fint.
Jag skaffade ett e-konto, skickade efter mallarna, det kom direkt en bekräftelse och besked om vad frakten skulle kosta. En snabb uträkning och jag godkände summan på e-kontot. Sedan var det bara att vänta.
Jag skickade efter 13 mallar i olika storlekar, så jag tror inte att jag någonsin mer behöver utöka det förrådet. Det kostade med frakten 81 USD.




Här ligger bunten utspridd på golvet. Det går inte att se någonting, skyll på fotografen! It`s me.
Nu håller jg på att pussla med baksidan, får se om jag får ihop den Tyget räckte inte, det var 190cm och jag behöver en längd på drygt 300 cm. Så det blir skär sönder och sy ihop.
Men det finns en del rester från toppen, så nu får jag användning för dem.
******
Imorgon ska L och jag ha en sydag tillsammans, kanske någon fler har tid att komma också.
Vi ska sy våra väskor som har legat i "kommande-projekt-lådan"sedan november ( se under nov. -08, tyg och mönster till väskan jag köpte för födelsedagspengarna).
Jag ska också (hoppas jag) ta mig tid att sätta ihop Jelly Roll toppen med vadd och baksida.

























3 kommentarer:

  1. Jo, det var aningen svårt att urskilja något av stencilerna. Det blir mycket enklare att se när du visar upp resultatet sen. :)

    SvaraRadera
  2. Är det kviltmallar du har köpt? Jag tycker det ser ut så.

    Birgitta i Arboga

    SvaraRadera
  3. Synd att du finns så långt bort.... annars hade jag kommit med en gång.... Kram Annika

    SvaraRadera