onsdag 18 februari 2009

Sockor och block

Jag har knåpat på kvällarna. Ute är det så kallt att all tid tillbringas helst vid en brasa i en skön fåtölj, med en stickning eller handsömnad.
Vi har i skrivande stund -22, men i morse hade vi -27!!!
Februarisockorna är klara. den var superlätt att göra, tack för det. jag misströstade rejält efter mitt misslyckade försök med januarisockorna.


Eftersom jag sitter och myser vid en brasa i kaminen i rummet, så har även februariblocket blivit klart.
Det går bra att sy med fryspapper och är inte alls svårt. Jag är nöjd med resultatet. Kul med lite broderi som förhöjer det hela.
******
Nu ska jag förbereda lite för att visa smygmaskvirkning på nästa stickcafé. Det ska bli riktigt kul, för jag gillar den tekniken. Det är en långsam teknik, det kan behövas. Arbetet växer sakta fram och resultatet blir varma goa sockor och vantar. De kan med fördel tovas lätt, så blir de ännu varmare.

2 kommentarer:

  1. Hej

    Oj, vad fina dina sockar blev. Idag har jag fått min nya stickbok. Tack för tipset! En jättebra basbok/omsätta lite eget.... Ser fram emot nästa stickcafe'att få smygmaskvirka med dig..

    Hälsningar

    Louise

    SvaraRadera
  2. Blocket är vackert, det har du lyckats bra med! Någon gång ska jag också sy dem, de är så fina.

    Och sockorna verkar gosiga, kan tänka mig att de är sköna. Själv har jag blivit en toffelperson på gamla dar :o) men jag har ju ändå haft min beskärda andel av hemstickade sockar.

    SvaraRadera