torsdag 5 februari 2009

Igår kväll hade vi träff med kviltgänget, och då gjorde vi en liten kul grej med trianglar.
Vi hade ett antal färdigskurna trianglar som vi bytte med varandra, slumpmässigt delades bitarna mellan deltagarna.
Sedan fick vi tips på vad man kan sy av trianglar, mönster och sedan två grejer att sy av detta. fastnade för en fiffig skoväska, som jag ska lägga på "att-göra"listan.
Just nu hinner jag inte riktigt, för nu är det mycket.
******
Februariblocket till BOMen kom idag. Och den var ju så söt, med fåglar och hjärtan, suck!!!
******
Första sockan är klar också, den är också i hjärtats tecken, och garnet räckte gott och väl. Nu ska jag starta med socke nr 2. Mycket trevligt garn, förresten, rekommeenderas Louets Gems från Garnkorgen! Jag gör gärna reklam! Snabb leverans i brevlådan också!
******
Sedan måste jag ju förståss ta tag i månadens WISP, mitt hjärtetäcke. Jag tycker inte den är ett UFO, för jag har sytt på den då och då, men den påbörjades för 1½ år sedan.
Hmmm, får nog lägga på en växel här tror jag.

1 kommentar:

  1. Hej på dig, vad många saker du har på gång. men jag förstår dig, man måste ju prova på att göra allt fint en ser på alla bloggar. Har du ingen bild på ditt hjärtetäcke,skulle vara roligt att se. Din pompador var jättefin, syr du fast ängeln för hand eller på maskin? Kram Katarina.

    SvaraRadera