söndag 8 februari 2009

WISP - ett arbete som fortskrider långsamt


Månadens WISP är ju, som jag skrivit tidigare, mitt hjärtetäcke.

Det är inte mycket kvar, kantningen, lite kviltning, sedan är det klart.

Så här såg den ut, i höstas, innan jag sydde ihop den.

Mellan rutorna har jag ett mörkblått tyg, det blir samma i kanten. Det är inte så stort men en lagom mysfilt.

******

This is february months WISP. A work in slow progress, indeed it is. The picture shows what it looked like last fall before I managed to sew it together. It´s going to have darkblue binding, the same piece of cloth I used in the borders between and around the blocks.

******

I veckan har jag skickar efter mallar från www.quiltingcreations.com, 81 dollar blev det!!! Det är mallar till Thimbleberrietäcket.

Efter mycket funderande kom jag fram till att detta täcke skall handkviltas. Och det är enormt.

Det har jag nu bestämt, och det får ta den tid det tar. Jag har inte tillräcklig kunskap att kvilta det snyggt i maskin. Dessutom är det så stort så jag vet inte hur det praktiskt ska gå till. Nu blir den stora frågan var jag kan lägga ut det för att kunna tråckla ihop lagren.

Jag har fått tips att köpa en speciell lite sak som enkelt fäster ihop lagren så jag inte behöver använda nål och tråd. Det ska jag nog försöka mig på.

2 kommentarer:

  1. Hej du nu har jag följt din blogg tillbaka till början, vad många fina arbeten du har gjort.Du år ju jätteduktig,den där halsduken Argosy var läcker,hur får man fram den beskrivningen, är ju nybörjare i datorvärlden. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Så läckra dina hjärtan blir! Ännu ett mönster på min PIMM-lista. :)

    SvaraRadera