måndag 16 februari 2009

Trianglar!


Ljuset räcker inte alltid till så här på vintern. Även om det går åt rätt håll, så börjar det mörkna strax efter 16:00. Men vi tjänar flera minuter varje dag.
Därför vilar det liksom en skugga över de här triangelblocken.
Vi gjorde en liten bytövning sist vi träffades i kviltgänget. Alla hade ett gäng trianglar som vi sorterade i lika många högar som personer.
Sedan var det bara att pussla och sy ihop.
G. hade en fin modell på skoväska som man kan packa skorna i när man reser. Får se om det blir en sådan, eller om jag gör något annat av dem.
******
Februarisockarna är snart klara också. Bara en liten bit till.
******
Igårkväll sydde jag på BOM:en, februariblocket, ett supergulligt med fåglar och hjärtan. Så har jag funderat hur jag ska montera BOM-blocken när de är klara. Det kommer säkert ett förslag. Men det finns ju ingenting som hindrar egna kreativa idéer.
Så jag kom på att man kan göra mindre kviltar med tre block åt gången, sy ihop på längden och ha som en slags månadsalmanacka. Varje block illustrerar ju den månaden på året, så det kan funka. Jag får se vartefter.

1 kommentar: