fredag 13 februari 2009

Happy Valentine!







Hjärtliga Valentinhälsningar till alla textilbloggare!
Dessa vackra hjärtekviltar har jag inte gjort själv! Nej, jag har tagit mig friheten att fotografera på utställningar jag besökt. Dessa är det förmodligen händiga damer i Luleå med omnejd som gjort.
Hoppas ingen blir sur på mig för att jag visar bilderna, men jag tyckte de kunde passa till Alla Härtans Dag. Och jag tycker de är så fina.
Min egen favorit är den längst ner! Det visar sig att den har Brita (Quilterian) gjort.
*****
Min egen hjärtekvilt är snart klar, när jag skrivit detta ska jag sätta mig i soffan och sy vidare på kanten. Sedan ska jag visa bild på hela kvilten.
******
Igår var det stickcafé. Vi är i en mysig Norrbottensgård, och vilken bikupa det är!!! Alla pratar, tipsar, delar med sig av kunskap. Alla åldrar på deltagarna också. Stickning är minsann inte bara en "tantsyssla"!!!
Detta är så mysigt tycker jag.
Man lär sig något nytt varje gång.
Jag ska också bidra med lite kunskap, om smygmaskvirkning, som jag fastnade för när jag gick "Hantverk och Design" i Kalix.
Man får med den metoden varma vantar, sockor, mössor, allt som går att virka runt. Läckra mönster som går att variera. Det blir i mars.



2 kommentarer:

  1. "Men herre jösses, nån har sytt en precis likadan som min!" hann jag tänka innan jag läste vad du skrivit! :-) Ja, det är jag som innehar den där svarta och färgglada och den ser likadan ut ännu... alltså inga bårder eller kviltning... alltså ett UFO! Hm, kanske man skulle göra en insats??
    Lycka till med din egen hjärte-sömnad! Kram från Brita

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma, Anna-G! Först tänkte jag att "oj, nu har hon lagt i överväxeln" innan jag läste att du har plockat fram inspirationsbilder. :o)

    Jag blev förtjust i den applicerade kvilten längst upp, den är läcker med de delade hjärtana.

    Och du Brita, en sån fin topp måste du ju kvilta snart. Passar kanske bra att få det gjort nu i helgen? ;o)

    SvaraRadera