söndag 15 februari 2009

Shopping


Det är inte storstädning i syrummet (även om det skulle behövas).

Nej, det handlar om shopping!

När jag shoppar så gör jag det med besked. Då handlar det inte om en liten påse, utan en hel sopsäck!!

Ja, faktiskt!

Ska man göra något så ska det vara ordentligt. Inga halvmesyrer.






Detta är vad som fanns i säcken!
Nu fattar ni, va?

Vadd till Thimbleberrietäcket, 3 x 2,5 m. Det kräver en sopsäck. Tur att vi har en liten men lastbilsreggad cittra, så det rymdes!!!!

Det vackra beige tyget blir baksida på giganten, det är samma mönster som det svarta på täcket. Det är lite för lite tyg, så jag får vara kreativ på baksidan också!

Röd kvilttråd för att förstärka de röda inslagen.
Några nya kviltnålar.
Jag har fortfarande kvar nålarna jag köpte för en sådär 20 år sedan på en affär i Täby, som hette Quiltshine! den finns nog inte kvar, jag letade efter den när sonen bodde i Stockholm för några år sedan.












































2 kommentarer:

  1. Hihi..ja man ska handla med besked..
    Quiltshine försvannt för kanske 8 år sedan. Nu finns en annan butik i Roslags Näsby. Ganska nära där Quiltshine låg. Sen finns en toppenbutik i Uppsala, Quiltbiten. (ifall du får vägarna neråt igen)

    Inspirerande blogg du har!

    SvaraRadera
  2. Som vanligt hinner du en massa.... vilken snyggt tyg det var det du ska använda till baksida.... o handla i sopsäckar... det är rejält det.... Kram Annika

    SvaraRadera