torsdag 2 oktober 2008

UFO:n

Jaha, här har jag placerat mina stickufo:n till allmänt beskådande.. Det beror nog lite på att jag ska känna press att jobba med dem och inte börja på en stickning till... Men.. jag har ändå bara 3 st. i den här kategorien..... sedan tillkommer mina kviltgrejer förståss.

Det som dominerar bilden är sjalen "Promenade" design Hanne Falkenberg. Färgerna är underbara och den är så snygg när den är klar, men otroligt tungstickad. Garnet är vidrigt (designerns eget garn!!!!), stickigt och suger liksom fast. Endast rätstickning, vilket är för tråkigt. Lååånga varv, det blir monotont. Det positiva är att den är enkel att sticka, så man kan se på tv samtidigt.
Till höger, i rosa och blått har jag en påbörjad vante i tvåändsstickning som är tänkt att tovas sedan, för att bli tjock och varm. Efter jag tog bilden så rev jag upp hälften, för det såg lite bubbligt och ojämnt ut.
Längst till höger kan man skymta favoritprojektet, min Argosy-halsduk i det underbara, mjuka, vackra Noro garnet.
Jag ska nog inventera mina kvilt ufo:n också. Det var kul att se dem på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar