söndag 5 oktober 2008

Helgpyssel




Jag ville göra ett bokomslag efter mönstret vi fick av A-K när vi hade kviltträff.
Tack för det A-K det gick bra att sy efter dina instruktioner, se själv!!!
Men jag tänkte göra något att sätta på framsidan, tanken var vag och jag började leka med lite småbitar jag hade, så det blev en minibargello.
Dock passade den inte till bokomslaget, måtten ...hmmm..jag beräknade inte så noga.
I stället så skar jag till det blå stjärntyget, en skräpbit till foder och ett litet hjärta att fästa på bandet som blev bokmärke. Några småbitar strök jag vliesofix på, så klippte jag hjärtan till framsidan och kviltade på maskin.
Bargellon får bli dekoration på en väska kanske.....Förresten så var det lite pilligt, men kul att sy bargello. Det har jag inte provat förut.
För övrigt så snöade det för första gången igår, men det var blött så det låg inte kvar på marken. Idag regnar det istället.....Så är det här uppe i kalla Norden, man får bereda sig på att det växlar snabbt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar