söndag 19 oktober 2008

Barntäcke m.m.

Jag sydde klart det blå babytäcket...

Men det ville dra sig eftersom trianglarna blir elastiska.

Till slut fick jag till det någotsånär. Mönstret är hämtat från senaste "Fat Quarter". Jag använde mig av samma mått, men ska inte sy någon kant. Det är stort nog ändå. Nu fattas bara flanell till baksidan på de två jag har gjort.

Därför måste jag göra en tur till Luleå, för här finns ju INGENTING.

Men där ska jag också söka lite grejs till Annika (se föregående inlägg). Finns det jag tänkt inte där får det bli att nätshoppa!!!!

Sedan ska jag börja sy på min Jellyroll som nu ligger utrullad på sybordet.

Annette har ett utmärkt mönster på sin blogg, som jag skall prova.

Men jag ska skaffa en triangellinjal för ändamålet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar