fredag 10 oktober 2008

Nu har jag varit duktig!!!!


Jag känner mig jätteduktig, jag är färdig med halsduken "Argosy". Den var lätt och rolig att sticka i Noro Silk Garden Lite färgnr. 2025. Mönstret hittar man på Knitty. Det var lätt att följa dels genom att det fanns ett diagram men även beskrivning. Jag lärde mig ett nytt sätt att avmaska också. Den här kommer jag att använda. Nu ska jag skicka efter ett par nystan till så jag kan göra en mössa också, bara jag kommer på vilken modell jag vill göra.
Nästa färdiga projekt för veckan är kaffebonaden. Den har jag arbetat med i 2 år!!!!! D.v.s. den har legat i lådan mesta tiden.
Jag började med den när jag sydde så mycket av kaffetyger, dukar mest. Så hade jag en idé om en bonad med kaffekoppar och lite broderi till. Då gick jag i Kalix på "Hantverk & design". Så det blev en del påbörjat under den tiden. Jag tog lite spillbitar, hittade ett Kaffe Fassett mönster i en gammal "Quiltmaker", där jag fick modellen till kopparna. Kompletterade med ett broderi som jag hämtat från en gammal duk vi hade hemma: "Kaffetåren den bästa är, av alla jordiska drycker". Jag tycker mycket om så´na där gamla ramsor och visdomsord.
Som bakgrund i rutorna valde jag linnetyg och även det bruna i kanterna är linne. Jag gillar linnetyg, det är så vackert.
Kviltningen gjordes för hand och mönstret hittade jag också i en gammal kvilttidning, det är lite assymetriskt.
Sen har jag också lyckats med att länka till Qultinggallery, Stickamera och Mixa & Matcha 2 som jag tyckte att jag ville vara med i. Det går ut på att man svarar på en massa frågor om sig själv, får en byteskompis som gjort detsamma och man ska utifrån svaren, tolka den personen i en gåva som man skickar till vederbörande och v.v. Det låter ju lite spännande att se vem det blir. Kanske någon vars blogg man läser......eller inte....? Det blir roligt, tror jag.
Nu ska jag fortsätta med nästa ufo som ska bli klart någon gång......hoppas jag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar