söndag 26 oktober 2008

Trianglar


Här en bild på remsorna av Jellyrollen.
De är nu trianglar.
Jag har lagt ut dem en gång, på golvet. Kände mig beslutsam, så får det bli. Plockade ihop dem och...började tveka. Jag vet inte...måste prova någon fler variant.
Sedan läste jag Annettes blogg och blev så sugen på hennes utmaning att jag antog den.
Hört talas om Fungly? Fun+ugly=fungly. Kul va?
Jag har flera fula tyger som jag nog aldrig kommer att använda, om jag inte antar en sådan här utmaning. De är verkligen jättehemska. Ett tag hade jag pippi på att med ett snabbt klick på datorn beställa hem tygbitar i sådana där rea-högar. Billigt och spännande, men jag borde ju ha lärt mig åtminstone efter andra eller tredje försöket.
Några av tygrn var alltid ok, men resten...HJÄLP!!
Så detta kan bli ett spännande projekt, men det blir först när jag sytt klart Jellyrollen!
Jag ska i allafall plocka lite i tygkistan.
Och nu ska jag förvarna Annika i Åmotfors att ett paket är på väg, det är postat ikväll.
Jag ska sätta mig framför teven en stund och sticka på mina goa vantar. Snart är det vinter här..
även om vi haft +-grader flera dagar, så kryper den närmare.
Trädgården har gått i idé och det är bara att vänta till det är dags för att så lite blomfrön, då känns det att det vänder. Även vi människor går i idé känns det som.
Vi gick en lång skön promenad idag, åt en härlig middag med mor och far och sonen. Jag är lagom trött, och imorgon är det jobb igen.

2 kommentarer:

  1. Ojojoj vad spännande.... tyvärr fåt du vänta nåra dar till innan ditt postas... har planer på att få iväg det i slutet av veckan.... nu väntar jag med spänning..... Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hurra!!!! idag kom mitt paket..... vilka fina saker.... ska använda tyget direkt nu i kväll på kursen....o ta med lite te att smutta på..... vi fikar ju förstås...:).... o boken... vi får väl se om det blir en resa nån gång i framtiden... då är jag rejält påläst.... garnet ska få vänta lite tills jag är klar med lite projekt jag gett mig faen på att jag ska göra klart...:) tusen tack än en gång o ja jag SKA skicka ditt.... denna veckan.... fattas bara en liiiiten sak nu..... Kram Annika

    SvaraRadera