tisdag 21 oktober 2008

Tiden går...

Tisdag idag, veckan har bara börjat
Men imorgon är det redan onsdag....och då är det ju bara två dagar till...
sedan lördag och söndag när man får rå sin egen tid någotsånär.
Jag ska ta stygnen imorgon, tog bort en knöl på huvudet förra veckan.
Så nu kommer jag att se lite kul ut, med en kal fläck och ett ärr, till håret vuxit ut igen.
Jag har börjat sy ihop min Jellyroll, jag har varit sugen på att sätta nålen i den länge.
Jag syr ihop 4 remsor som tonar från mörkt till ljust, eller i vart fall mittemellan.
Som synes på förra inlägget så är min rulle ganska mörk i färgen, blått, grönt, vinrött, brunt mot
beige. Och sedan ska remsorna skäras i trianglar och sys ihop.
Kul hobby! Skära sönder, sy ihop, skära en gång till och sy ihop!!!!
Men det är så roligt!!!
Faktum är att mitt första lapptäcke sydde jag till en förskola där jag gjorde praktik, vid 18 års
ålder, helt för hand. Det var hexagoner minns jag. Det var ett docktäcke i rött och blått.
Nu har jag nått en aktningsvärd ålder 50+, och håller på fortfarande. Men jag har haft långa
uppehåll från kvilteriet, men inte från hantverkandet. Jag har sytt stickat, virkat, och pysslat,
alltid. Jag måste bara ha något i händerna och då känner jag mig avslappnad!
Kanske någon fler som känner igen det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar