fredag 13 juli 2012

Kjol nr. 2


Man kan sy annat än kvilt av kvilttyger! En kjol t.ex. 
När jag fyndade baksidor på Ohlssons i Luleå för några veckor sedan, så tänkte jag att detta tyg skulle vara användbart till något annat. Jag har använt samma mönster som på den första kjolen, men bara satt dit en bred kant i nederdelen och en rand uppe vid linningen.
Jag hittade en blå dragkedja också, så inte ens det behövde jag köpa till.
******
På QOL-listan är det dags för ett byte igen, och jag tycker det är lite spännande, eftersom vi ska byta niorutor denna gång. Jag syr 3 byten, då får jag 15 block tillbaka. Jag har plockat fram lagret med färdigskurna 2½" rutor, och kompletterat med några till. Det blir olika i varje byte. jag hade en del rutor kvar från mitt Kaffe Fassett täcke, som jag kompletterat med andra tyger. Själv ska jag sy en liten myskvilt av de block jag får, med fleecebaksida.
******

Pionerna är i full blom, något senare än vanlig tycker jag. Nu har jag tre sådana, men de andra två har inte hunnit bli så stora än, men de blommar!

Kantnepetan och backtimjan har brett ut sig så fint i den nya rabatten. Jag ser att några blommor behöver flyttas på nästa vår, för de har det lite trångt, allt eftersom det breder ut sig. Grästuvorna (kommer inte ihåg vad de hette) fick jag gräva upp i vår, för de hade inte klarat sig.
Varje sommar ställer jag ut mina kaktusar i rabatterna, så de får lite tuffare, och amaryllisknölarna får också vara på sommarferie lite här och där.

1 kommentar:

  1. Den kjolen var också fin!
    Och dina blommor är jättefina! Hos mig trängs blommorna med smörblommorna...

    SvaraRadera