söndag 1 juli 2012

En liten tjuvkik och ännu mer handlat!

 En liten titt, mer blir det inte!! Men jag kan säga att det är snart färdigt, bara en kant att sy fast.
Då är första sommarprojektet klart, det är en uppgift från min kviltgrupp och ska visas upp på första träffen i höst!
******
 Åkte till Luleå och skulle möta upp sonen och få en titt på nya lägenheten. Då hann jag slinka in på Ohlssons för att fynda lite baksidor, på deras andrasorteringshylla. Jag hittade också ett mönster till kjolen jag ska sy, äntligen blev det av!
Och baksidorna, men åtminstone ett av dem blir snarare en framsida. Det är kimonotrycket, det andra från vänster, som jag ska prova vika kimonos av. Kolla det blå mönstrade, andra från höger. Mmmm, me like! Ett litet måttband i snyggt fodral fick också slinka med.

2 kommentarer:

  1. Men så spännande! Vad det ska bli av vår utmaning! Ska snart starta med min! Vilka fina fynd du gjort!

    Hälsar
    Louise

    SvaraRadera
  2. Finfina tyger du fyndat. Får nog ta en tur till Ohlssons jag också.
    Kram

    SvaraRadera