torsdag 12 juli 2012


Här är två små lavendelpåsar som jag fann i mitt linneskåp!! Ja, långt där bak i huvet visste jag ju det, men jag hade glömt bort dem, liksom.
De här sydde jag för några år sedan på min "Hantverk & Design" kurs i Kalix. Vi hade en broderi månad. Då provade jag bl.a. att brodera Hardanger. Det var kul! Av en av kurskompisarna fick jag lavendel. Det är den som doftar så gott, synd att man inte kan skicka ut den i cyberrymden.
******
Vi är tillbaka efter en svettig och "myggig" utflykt till Tornedalen.
Jag har tvättat och fixat lite efter hemkomsten. Nu ska jag sy lite också!

1 kommentar:

  1. Det blev inget hardangerhjärta för mig.Mönster och tyg ligger fortfarande och väntar.men livet går vidare.Får se om jag hinner göra några block när delar av semesterfråmmamdet har åkt.Alltid kul att byta.

    SvaraRadera