måndag 27 juli 2009

Lite småprat bara...

Tack för alla kommentarer om min blogg och era positiva hejarop angående knapp-shopen.
Därför är det så roligt att ha en Giveaway nu! Alla goa kommentarer bör belönas på något sätt!
Som jag skrev tidigare så är alla som kommenterar med i utlottningen, vare sig ni meddelat det eller ej! En kommentar ger en lott, fyra kommentarer under månaden ger fyra lotter o.s.v.!
Någon undrade också om Muonionalusta ligger i Sverige eller Finland, och det ligger i Sverige, men nära gränsen, det är bara en älv som skiljer länderna åt! Det är grymt vackert där uppe, och liksom på Öland en alldeles speciell natur också.
Vi hade toppenväder, det var där både sol och värme fanns, men tyvärr så var det alldeles torrt, inget regnande där inte!

Så lite trädgårdsprat!

Är inte liljan helt underbar! Jag älskar färgen, och tro det eller ej, den matchar knutarna på huset!
Bredvid står en vit lilja, den är lite längre och kraftigare i växtsättet, och blommar ungefär 4-5 dagar efter den vinröda.

Jag tog fotot på dem samtidigt, före vi åkte till Tornedalen, nu har den slagit ut mer och är sååå vacker. Här ser man att den börjat öppna sig. Blommorna är en ständig källa till glädje, och jag njuter av att gå ute och titta på dem i rabatterna.
I ena hörnet av trädgården har jag en rabatt som jag ska gräva om nästa år, den har liksom grott igen, eller rättare sagt så har en del växter helt tagit över. Där vill jag också ha något som blommar lite senare, för den är helt utblommad nu, så det är väl felplanerat, kan man säga. Den karamellen ska jag suga på lite i höst, att planera om den alltså.

******

Snart är jag färdig med juli månads BOM, och sockorna är också på G. Foto på dem kommer väl så småningom. Men inte vet jag var all tid tar vägen, jag hinner inte så mycket som jag tänker från början.

Jag sorterar knappar och lägger in allt eftersom, och några har hittat andra hem redan.

Till helgen ska vi åka iväg igen, till Umeå (kanske därför jag inte hinner det jag tänkt?) denna gång på NOLIA mässan. Kanske jag beställer ett sybord där om det finns någon återförsäljare. jag vill nämligen investera i ett Amitech sybord, Aristocrat heter det. Och hoppas det är så praktiskt som det verkar! Någon som har erfarenhet av deras sybord? Skriv och tala om vad ni tycker om det i så fall. Det är intressant att få andras synpunkter, och värdefullt, när det är dyra investeringar.




7 kommentarer:

  1. Hej

    Supervackra blommor du har. Det är så vackert när de blommar..Hur gör du?
    Mina rabatter ser förskräckliga ut/ tänker ta tag i det nästa år/ i år är det vindan som gäller.. Pu vad jag gruvar mig att gå upp och fortsätta.. hu va ligen inget kul jobb i sommar värmen.

    Hälsar

    Louise
    ...

    SvaraRadera
  2. Vilka fina liljor du har! Mina har blommat över men jag har precis köpt jättemaffiga vita riddarsporrar och drakmynta. Blir fantastiskt ihop med funkia.

    SvaraRadera
  3. Lyllos dig som får åka till Umeå och gå på Nolia, är i Umeå den helgen men det lär inte bli tid över för Nolia, tyvärr. Vi ska hjälpa ena dottern att flytta å så ska vi ta hem den andra dotterns bohag hit till Arvidsjaur. Vackra liljor i din trädgård, mina står just nu i knopp så jag hoppas att vädret blir bättre så man kan njuta av dom. Kram Eva i Arvidsjaur

    SvaraRadera
  4. Hejsan Pumlan.
    Investera du i ett bord. Jag har Imperial och är nöjd med det. Man sitter jättebra vid bordet och en härlig kvalitet på bordsytan. Kostar en slant men är ju en superpraktisk möbel om man vill gömma maskinen enkelt. Det som ev. kan ligga på minussidan är att jag tycker själva plastskivan som är runt maskinen är gjord i "billig" repkänslig plast.
    Lycka till med inköp och med din lilla knappbutik...ska kika in där nu. Kram, Anne-Marlen

    SvaraRadera
  5. Kul att få sina dina liljor, här i Ödeshög har de blommat över för rätt längesen!
    Bra idé med alla knapparna, själv är jag knappoman så jag kan inte ens tänka mig att sälja, men jag har ju heller inte så många som du.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jadu, nog känner jag igen det där med att inte hinna allt man tänkt, särskillt under semestern. Dagarna bara tycks fara iväg. Ha en trevlig resa och hoppas du hittar nått kul! Kram Lizzan

    SvaraRadera
  7. Oj, vad tjusiga dina liljor är! Hos mig har prästkragen tagit över i liljebeståndet! Sedan är det väääldigt många smörblommor! Snyft!
    Kanske vi ses på Nolia?! :-) Kram från Brita

    SvaraRadera