lördag 18 juli 2009

Broderier

Idag har vi varit på AUKTION i Inbyn, utanför Boden.
Det fanns många vackra gamla möbler, om man bara hade plats så....
Istället fyndade jag en låda full med......KNAPPAR!
Snart ska jag öppna min alldeles egna SECOND-HAND KNAPP-SHOP, så fler kan få njuta av mina godisar.
Samlingen är rätt stor vid det här laget, så jag kan gott dela med mig lite.
******
JANE S. frågade om den där magiska pennan jag köpte på Pastellen.
Den tillverkas av Prym, och heter Iron-on pattern pen. I övre kanten på förpackningen står ett nummer: 611 600.
Den finns säkert på välsorterade sybehörsaffärer, eller kanske du kan ringa till Pastellen!
Så här ser broderiet ut som jag pysslade med på Ölands-semestern.
Det är tre olika rosa nyanser på rosorna.

Så har jag också broderat det gulliga mönstret som vi fick av Anette L. Det som jag har bestämt ska få pryda min kära symaskins huva, som jag ska sy...snart.

******

Jag har också startat att sticka Stickameras julisocka, och det gick väl lite knaggligt i början, för mönstret var ju lite omständligt, men nu flyter det på. Nästa stickprojekt är en linnesjal som jag fann ett enkelt mönster på, och som jag ska starta med efter sockorna är klara.

Mycket i planeringsstadiet som vanligt, fast det är ju det som är kul!

4 kommentarer:

  1. Hej

    Det låter spännande. Hoppas vi får se dem på din blogg....
    Jag sorterar mattrasor/städar i min vävstuga....

    Hälsar

    Louise

    SvaraRadera
  2. Å, du är verkligen skicklig med broderierna! Hur fint som helst!

    Du får gärna visa lite fina knappar på bild, det skulle vara kul.

    SvaraRadera
  3. Hejsan, va fina saker du gör :ha det gott Kram /STINA

    SvaraRadera
  4. Vilka fina broderier du gör.

    SvaraRadera