torsdag 16 juli 2009

Bilder från Öland

Ja nu är vi hemma igen efter en lååång tur med husbilen.
Vi har kört mer än 400 mil!!!!
Men fy vilket uselt väder ni har där nere i södra delarna!
De första dagarna på Öland var det soligt, men sedan...ojoj!!
Vi har ändå kört kors och tvärs över ön, och nu har jag samlat på många intryck.
Väderkvarnarna är så vackra!
Jag är mycket imponerad av den vackra och annorlunda naturen.
Mest förvånad var jag över att se kameler och lamadjur!!!!
Kvarnen här ovan är från Himmelsberga på Öland som vi besökte en dag.
Nedanför har jag en bild av radbyn i Himmelsberga, den var så jättevacker.
Jag är väldigt imponerad av hur mycket fina gamla miljöer som finns bevarade på ön .
Längst ner ser ni en vacker vy som I fotade från Långe Jan.
Jag vågade gå upp, 198 trappsteg tror jag att det var...pust!
Men jag är ju förskräckligt höjdrädd, så ut på plattformen vågade jag inte, jag stod i dörröppningen!
Vackert var det i allafall, men oj så det blåste!

Från Öland åkte vi tvärs över Sverige mot Göteborg!Det regnade hela tiden, så den staden passerades på raska 10 minuter tror jag. Vi tänkte egentligen stanna en dag eller två, men körde mot Tjörn där vi sov över. dgen efter åkte vi till Lysekil, men det regnade förståss!

Nu var vi lagomt less på det dåliga vädret och drog norrut till Värmland. Jag tänkte söka rätt på Lapp-Elisa, vilket lyckades, men vi irrade runt på små krokiga vägar i Värmland innan vi fann stället. Väl där så ringde jag upp för att höra när hon hade öppet, men vi fick inget svar!!! Gissa om jag blev besviken? Grymt var det!Min gulliga man som körde kors och tvärs bara för att jag skulle få komma dit, var också besviken. Men det var inget att göra åt, så vi övernattade i Karlstad, i blötan! Körde sedan mot Gävle, och där hittade jag ju en affär, så jag blev nöjd då!

Tyvärr passerade vi Gnarp efter stängningsdags, och på en söndag, så det blev inget besök där heller. Men ändå så har jag en fin Giveaway klar, t.o.m. i två färgvarianter så den som dras som vinnare får välja. Dragningen bestämmer jag till den 31 juli. Vinsten består av tre st. FQ i samstämda färger.

Jag har fått många fina och rara kommentarer, tack för dem, var och en får en lott/kommentar under hela juli. Det blir spännande att se vem som blir vinnare.

******

Jag har inte hunnit så mycket handarete, trots det dåliga vädret, eftersom vi har ränt omkring som skållade troll. Jag har varit tämligen trött på kvällarna. Vi är rätt aktiva på semestern kan man säga. Nu måste jag fortsätta att rensa i trädgården, för där har ogräset vuxit mycket!





5 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Retligt att du inte kunde shoppa hos Lapp-Elisa, men du får klappa lite på pengarna du sparade istället. :)

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem! Vilken otur ni har haft med vädret. Och ännu mer otur med Lapp-Elisa och Gnarp! Men nu finns ju anledning till fler utflykter och nästa gång hinnar du :o) Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Men välkommen hem - till sommaren! Hemma bäst, du vet! ;-) Men vicken otur med shoppingen, hade säkert varit kul och se hur där ser ut. Men ni verkar ha haft trevligt i nya husbilen ändå! :-) Kram från Brita

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem! Vilken underbar resa du/ni haft, förutom regnet då.
    Ser ju att du har en mysig trädgård så jag hoppas du får solsken och värme så du kan njuta där. Kram från Kristina i Arjeplog

    SvaraRadera
  5. lken otur att du inte fick hälsa på lapp-elisa. Vilka fina bilder du hade tagit!

    SvaraRadera