fredag 3 juli 2009

Dags för en GIVEAWAY!

Eftersom jag har 1-årsjubileum denna månad, samt att jag snart gjort 200 inlägg, så har jag tänkt att det ska bli en GIVEAWAY i slutet på denna månad.
Allt du behöver göra är att skriva ett litet inlägg under juli månad, så har du en lott, 2 inlägg 2 lotter o.s.v.
Några andra som har trevliga giveaways också är Anna ( Anna syr) och Maria (All Momas Quilt).
Priset? Tja, låt mig säga så här; imorgon ger vi oss iväg på en längre semestertripp med husbilen.
Under denna resa är det sannolikt att jag ramlar på intressanta kviltaffärer!
Där kommer det med all säkerhet att inhandlas ett och annat, och jag kommer speciellt att ha denna giveaway i åtanke.
Det kan vara något mjukt, som går att både skära, klippa, limma, och sy på.
Kan också tillkomma något mer.....
******
P.g.a. denna semestertripp så blir det nu en time out här på bloggen.
Så därför avslutar jag med en liten bild på min solhörna här i trädgården.
Krukorna är gamla järngrytor som jag hittat på vårt gamla hemman, de börjar anta en rostig ton, så det är dags för lite spissvärta tror jag.
Petuniorna bryr sig inte, de blommar ändå.
******
En liten kik på vad jag sysslade med häromdagen, jag färgade lite muslin med te.
Därför kan det se ut som om den är smutsig, men det är den alltså inte.
Jag ska brodera mitt änglaprojekt ( 2 st. bilder ligger nu och väntar i husbilen),
och till dessa ville jag ha tefärgad muslin.
Så här blev resultatet.
Kristina! Det är alltså äntligen på gång!

Så till sist en liten titt på övriga ting jag INTE kunde låta bli att köpa på samma gång som tyget. Boken "Quiltegleder", som hade så underbara grejer att inspireras av, och så en bok om vad man kan använda sina Jelly Rolls, Layer Cakes och Charm Packs till. Några karbinhakar till en väska och ett nyckelband behövde jag också!

******

Till sist vill jag önska er en skön semester; alla ni som tittar in och skriver snälla saker, det är så otroligt uppmuntrande!

Jag är tillbaka på en vecka eller två!





27 kommentarer:

  1. Så spännande! Då får jag önska er en trevlig semestertripp och lycka till med shoppingen!

    SvaraRadera
  2. Ohh vad trevligt med husbilssemester, hoppas att vi snart ger oss ut på detsamma. Har inga bestämda planer men en å annan tripp måste det bli.
    Ha en supertrevlig semester och hoppas du hittar nått trevligt i butikerna du ramlar över!!
    KRAM
    Lizzan

    SvaraRadera
  3. Hejsan

    Hoppas att du får en fin semester.
    Ulla i Kalix

    SvaraRadera
  4. Jag me´ önskar dej en härlig semester. Ska bli spännande att höra vad du shoppar och vika butiker du besöker. Kanske man får något semestertips. Ha det gott! Kram, Anne-Marlen

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig solhörna du har! :-) Önskar dig och din trevlig man en härlig semestertripp! Hoppas ni får se Alvaret! Kram från Brita

    SvaraRadera
  6. Det är så roligt att läsa din blogg, så jag kommer att sakna den under din semester tripp.Hoppas ni får en skön och avkopplande resa. Om vädret fortsätter så här svalt och kulet får du mycken tid att sy och shoppa, men semester är semester trots allt.

    Brit-Mari

    SvaraRadera
  7. Ha en skön semester i er husbil. Njut av värmen,en liten tygbit och att bara få vara.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  8. Kom ihåg att shopping ger god lokalkännedom och starka ben!!!
    Ha en skön tur med husbilen och lycka till med broderierna.
    kram Angelica i Gammelstad

    SvaraRadera
  9. Vilken mysig solhörna du har i trädgården. Kul att du tagit vara på det gamla och använder dem som krukor, de pryder verkligen.
    Önskar dig en riktigt trevlig semester.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Önskar er en helmysig semester, se upp för alla fartdårar bara. Kram Eva i Arvidsjaur

    SvaraRadera
  11. Låter jätte spännande,husbilstripp och kviltresa.Bra kombination för både mannen och dig själv!Lycka till och trevlig och spännande Give Away!!/kram evaj

    SvaraRadera
  12. Låter jätte spännande eran tripp och franförallt vad du hittar till din Give away../kram evaj

    SvaraRadera
  13. Låter spännande att få göra en tripp med mannen och förena nytta med nöje.Ser fram emot vad du hittar på din (shopping)resa.Kramis evaj

    SvaraRadera
  14. Låter jätte spännande eran resa.Nyfiken också och se vad du hittar på din shoppingtur/kramis evaj

    SvaraRadera
  15. Önskar dig/er en trevlig semestertripp och att du hittar många fina quiltsaker till dig själv.
    Kram Eva i Malmö

    SvaraRadera
  16. Ha en riktigt skön semester i husbilen och kör försiktigt! Jag gissar att bilen kommer att köra sicksack mellan landets quiltbutiker ;o) Kramar Ullis

    SvaraRadera
  17. Hallå där! Ja du ska se att du blir fortare klar med änglatäcket än jag ;o)) Det ska i alla fall bli kul att följa ditt syande på det. Så vill jag ju passa på och önska dig en trevlig semester nu när det bär iväg, kör försiktigt och var rädda om er.
    Solskenskramar från Kristina i Arjeplog

    SvaraRadera
  18. En riktigt härlig semester önskar jag dig.
    Jag ska verkligen studera din beskrivning av färgsnurran för det var jag som blev den lyckliga vinnaren i Annas utlottning.

    SvaraRadera
  19. Äntligen lite dåligt väder så man kan blogga..:) har missat massor hos digsomjag nu tar igen.... vilka projekt du har på g.... här gäller solsängen..:) iaf fram till i helgen som var... denna vecka är det regn..... hoppas din tur blir bra.... kram annika

    SvaraRadera
  20. Åh bogen med Jelly rolls er bare skøn. God fornøjelse med den.

    SvaraRadera
  21. Ha en skön semester från en som gillar att sy och sticka. Jag länkar från min blogg.

    SvaraRadera
  22. Hoppas att den förra kommentaren kom fram.

    SvaraRadera
  23. Hej du, vad fint det är med gammla järngrytor med blommor i, jag har bara en. Hoppas att ni får en härlig semesterresa och att du hittar många affärer med tyger. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  24. Hejsan Pumlan. Hoppas du har en skön semester. Ditt lakan blir nog bra til broderierna. Här är det lungt med sömnad ett tag....men jag kommer nog igen. Ha det så gott!
    Kram, Anne-Marlen

    SvaraRadera
  25. Jag prövar gärna lyckan i din giveaway. Trevligt att läsa och titta på bilderna i din blogg. Jag tittar gärna in igen. Jag önskar dig en fortsatt skön sommar.

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Vilken härlig semester.
    Jag vill också vara med på utlottningen...

    Ha det gott..
    kramen från Annika i Arjeplog

    SvaraRadera
  27. Vilka fina bilder du visar oss! saknar Öland min Ö!

    SvaraRadera