tisdag 14 april 2009

Sy tillsammans - löpare!

Jag kunde inte låta bli att haka på kviltlistans uppmaning att "sy tillsammans" när jag såg den söta beskrivningen på löparen.
Jag tänkte mig en påsklöpare, för jag har ingen sådan, men den kan ju varieras hur mycket som helst.
Det kan lika gärna bli en jullöpare, om man syr med jultyger.Så här ser min löpare ut när toppen är klar.
Jag har klippt ut blommor i vitt och ljuslila, och då blev den riktigt somrig tycker jag.
Det här mönstret var mycket enkelt att följa och kan, som sagt , varieras i det oändliga.
Därför kan den ju också passa bra till "gå-bort-present" eller liknande.
Nu återstår bara att sy fast applikationenrna, sätta vadd och baksida, kvilta den och sedan sy på den gula kanten.
******
Jag har äntligen kommit överens med mönstret på aprilsockorna, så nu stickar jag på skaftet och första sockan är snart klar!
Skönt!
******
Lite smått har jag börjat sy på månadens OPAM-projekt också.
Det är min "Giant Dahlia" som tarvar en del sprättning på delar som inte blivit som förväntat.
Den är ju så snygg, så sömnaden kräver lite omsorg, tycker jag.
Eftersom den sys för hand så tar det tid också.
Men jag gillar handsömnad, det är lite meditativt!

2 kommentarer: