lördag 11 april 2009

April-blocket

Så är april-blocket klart!
Lite petigt och smått var det, men det gick bra ändå.
Jag syr ju med fryspapper, så det är viktigt att planera i vilken ordning man syr de olika delarna, eftersom de ligger omlott.
Nu återstår bara att lägga in den på QOL-listan.
******
Jag håller samtidigt på och stickar på aprilsockan (Stickamera), men det går inte så bra.
Mönstret är ju lätt, men nu har jag nått hälen, och det var lite problematiskt att tyda beskrivningen.
Det stämmer inte för jag har ändrat antalet maskor, och nu ska jag alltså sticka en häl åt fel håll....från tån och upp...och då blir det liksom problem med tänket.
Varför i hela friden någon ens kommer på att sticka från fel håll är ju en gåta.
Jag har alltså fått riva upp hälen ett antal gånger nu, för det ser inte bra ut.
Men...skam den som ger sig..nu gör jag ett nytt försök.
******
Nu blir det i allafall inte så mycket pyssel idag.
Vi ska laga middag och äta med mamma och pappa.
Liten påskmiddag alltså.
Så ska vi smaka på den finska specialitén "Memma".
Jag testade lite igår och det var inte så tokigt, få se vad föräldrarna tycker.
Det är I som ville ha detta, eftersom han har sina rötter österut.

3 kommentarer:

  1. Fint block, som vanligt!
    Vad är och vad innehåller memma? Jag har aldrig hört talas om det trots att jag har några rötter österut jag med. (Däremot äter jag alltid kålrotslåda till jul.)

    SvaraRadera
  2. Fint!!! hoppas du haft en härlig påsk.. Kram annika

    SvaraRadera
  3. Gulligt block!
    Längtar till helgen att få hänga upp alla dina fina block på min utställningsskärm.

    Hälsar!

    Louise

    SvaraRadera