tisdag 7 april 2009

Nätshopping och en färdig duk!

Så var det dags för ett enkelt klick med högerhanden och vips hade jag beställt några "bra-att-ha-saker" på Lapp-Elisas nätshop.
Det som lockade var de där böckerna av Annie Downs som jag dreglat över lääänge.
Nu är det fraktfritt dessutom, så då passade jag på, samtidigt som jag "behöver" det där fina djupsvarta tyget som jag använt till ett av mina UFO:n, Kaffe Fassett-täcket.
En annan bra sak är ju att man får en lott när man handlar över 600:-, så då kan man ju vinna tillbaka lite av det man spenderat!!!!!
Känner ni igen resonemanget? Visst är det logiskt??!!
Jag har inte bara handlat, utan nu har jag varit lite flitig och sytt klart min Flip-flop-duk, och så här blev den!

Jag gillar batiktygerna, och färgerna som varierar och flyter in i varandra.
Broderiet i mitten blev bra för den vita randen var så dominant annars.
******
För övrigt stickar jag på aprilsockorna, de är inte svåra, men jag har rivit upp flera gånger för de blev så stora, breda liksom. Så jag trixade lite med mönstret, men det blev inte bra, utan då minskade jag med en rapport i stället.
Nu får det duga.
******
Jag har också startat upp aprilblocket i min BOM.





4 kommentarer:

  1. Wow, jättesnygg duk! Men du, nu måste ju jag också titta in hos Lapp-Elisa. Snacka om lättpåverkad! :)

    SvaraRadera
  2. Duken är jättefin. Verkligen ett konstverk.

    SvaraRadera
  3. Hej du, duken blev verkligen fin och mönsterbården i mitten gjorde väldigt mycke på helhets intrycket. Katarina.

    SvaraRadera
  4. Hejsan och Glad påsk på dig också.

    Duken är bara så fantastisk.
    Hälsningar
    Ulla

    SvaraRadera