söndag 26 april 2009

Rapport från en tygoholic!

Rea på batiktyger!
Vem kan motstå de här?
Inte jag i alla fall.

Jag vet! Jag har ALLA tyger jag behöver!
Men de här ROPADE: - Köp oss! Köp oss!
Detta är Benartex, en kollektion som är hur läcker som helst.
Stora maffiga blommor och tyger som matchar varandra.


Två olika vitt på vitt till en blivande New York Beauty.
Det är en s.k. PIF (projekt som är i planeringsstadiet).


Tre underbara tyger som jag inte heller kunde låta bli.
Att klappa på tills vidare.

Till sist: detta ska stilla den romantiska hungern.
Jag köpte ju boken "An Angels Story", och tänker spara ihop lite rosa och grönt till den.
Jag har inte alls någonting i den vägen, men till de broderierna behöver jag nog lite sådana färger.
******
Idag har jag tvättat upp tygerna.
Många fäller ganska mycket färg, så jag brukar skölja med ättika i vattnet.
******
Som synes så slösade jag rätt mycket av mina klöver på vårfesten.
Men det är ju inte så ofta vi har fem olika försäljare av kviltrelaterade saker samlade här uppe.
Så det gäller att passa på.
Några bilder från själva festen komme senare.
Hoppsan, nu kommer jag ihåg att jag glömt två saker.
Nåja, jag kan ju fördela uppköpen lite, då får man liksom suga på karamellen lite till!!


2 kommentarer: