måndag 22 december 2008

Snökristall

Håller på med lite applikation mellan julförberedelserna. Det blev ett litet experiment på så sätt att jag började att sy med en tråd som jag annars nvänder vid maskinkviltning. Sedan tyckte jag inte att resultatet blev det förväntade, så på tablett nr. 2 använder jag istället moulinéegarn 2 tr. vilket blev mycket bättre.
Snökristallen har jag hämtat i senaste "Quiltemagasinet", som jag för övrigt tycker är en jättebra tidning. där finns alltid projekt som man blir sugen att prova, likaså i "Fat Quarter".
Men tråkigaste av de tråkiga, och totalt ointressant är TYVÄRR "Rikstäcket" (sorry!).

******

Till sist: EN RIKTIGT GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR! från mig till er som tittar in!



3 kommentarer:

  1. Fin kristall du har gjort och jag håller med dej Quiltemagasinet är superbra. Om du tycker att Rickstäcket är lågt så skulle du se vår finska variant, den tidningen är sååå torr! Men en RIKTIGT god jul på dej!!!!
    Kram L.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en Fröjdefull Jul & Ett Gott Nytt 2009... Kram Annika

    Ps Snyggt!!!!!

    SvaraRadera
  3. God Jul på dig också.
    Nu går vi mot ljusare tider och det glädjer mig mycket.På Annadag Jul börjar jag att handarbeta igenAlltid något att se fram emot.
    Jag önskar dig många sköna handarbetstimmar under de sista dagarna av 2008.

    SvaraRadera