söndag 7 december 2008

Julklappar....

Så är då E:s julklapp färdig! Vantarna är virkade, med påstickad mudd. Mössan är rätstickad med förkortade varv så den får ett "häng" där bak. Garnet är Drops Eskimo, tjockt och varmt.

******
För övrigt har det bakats pepparkakor, och julstädats lite lagomt här hemma, så mycket sy har det inte blivit, tyvärr. Men var sak har sin tid, sade någon klok person!

******

Jag har iaf sytt om sågtandsbården till Thimbleberriekvilten, för de blev inte alls bra först.Fram med sprättkniven och sy ihop de små delarna lite så blev det mycket bättre.

För ungefär en vecka sedan skickade jag iväg ett paket till Malmö, jag är ju med i Stickameras julbyte. Ingenting har hörts så jag började fundera om paketet har försvunnit eller kommit på villovägar! Sådant har hänt förut. Så jag har mejlat mottagaren för att höra, jag vill ju veta om det kommit fram! Hoppas inte det blivit ngt strul!

******

Titta in på Annas blogg (länk till v. "Anna syr Feed"), så ska ni få se en jättevacker blomma! Jag MÅSTE prova göra en, när jag får jullov!

Ha en skön dag!



4 kommentarer:

  1. ...tjockt, varmt och i en vacker färg!

    SvaraRadera
  2. Härlig färg på din stickning, det ser jättemysigt ut. När jag blir stor ska jag lära mig att sticka jag med. :)

    SvaraRadera
  3. Här har det grejats... vilket snyggt stickat set du gjort.... har varit inne på sidan du rekommenderade o blev alldeles hänförd av allt vackert som kan göras.... är ju ny i dessa quiltsammanhang o suuuuger åt mig allt fint.... tack för tipset...Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Ska bara retas lite.... kollade till dina butikslänkar o fick se att du har Lapp-Elisa med..... jag bor bara ca 5 mil därifrån..... ska ta en tur i vår o kolla lite tillsammans med mina kurskamrater.... vår ledare har varit där flera gånger.... sitter o letar "nya" ställen att läsa på hos andra... det är ju sååå kul att blogga.... KRam Annika

    SvaraRadera