onsdag 10 december 2008

Pepparkaksbak





Här har det bakats pepparkakor minsann! Finns inget som höjer julstämningen så markant som detta årliga evenemang.
Jag behöver verkligen inte göra det...inga småkottar som behöver traditioner. Men det är så roligt.
Vi har teamwork kring detta, maken bakar ut, och jag gräddar.
******
Igår hade vi avslutning med alla kviltdamerna, vi hade knytis, och det var surrigt och trevligt!
Jag visade en del av mina knappar...och hoppsan...några stycken fick jag sälja.
Det är till största delen knappar från 40-50-talet, mycket av en del, stora och mellan och små...alla varianter.
När jag får tid.....nå´n gång...ska jag lägga ut bilder och sälja ut lite.
Den nya projektgruppen tar över och vi fick en ny planering för våren, jättekul, och jag ser fram emot allt som ska hända då.
******
Nu ska jag göra färdigt mina muddar. Bara att sy ihop och göra kanten.
******
Inget julpaket än!!!!!!!!! Jag är lugn..(tre djupa andetag, förväntan) jag väntar....


4 kommentarer:

  1. Det där med knappar låter intressant. Jag är knappoman.
    Hälsar Koftan

    SvaraRadera
  2. Mumselimumsmums..... pepparkakor är ju sååå gott...... kul att baka också.... blev också taggad av knappfrestningen... är precis som Tant Kofta en knappoman av stora mått...:) Kram Annika
    ps... har heller inte fått nått paket än.....

    SvaraRadera
  3. Hejsan

    Hoppas att mitt paket har kommit fram.Din Stickamera-tommtemor.
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  4. Härliga pepparkakor!! Skall också försöka hinna med det
    Ha en fin dag
    kram Malin

    SvaraRadera