fredag 12 december 2008

Den som väntar......




Den som väntar på något gott....Bara kolla in det underbara garnet och Kaffe Fassett tyget som låg i mitt julbytespaket!!!
Vilken fullträff Ulla! Sedan visar det sig att "Tomtemor" är en gammal bekant från Kalix tiden.
Vi gick år 2 tillsammans på Folkhögskolan i "Hantverk och design".
Världen är bra liten ändå!
Garnet kommer från en firma som heter "Birgittas UllZenter" och ligger i Sunderbyn, mellan Boden och Luleå.
Hon spinner garn själv, och bara kolla färgerna..waow.
Tyget som garnet var inslaget i har jag lagt under garnhärvan, och det är ett härligt Kaffe Fassett tyg. Och det gillar jag! Tusen tack, för den fina klappen Ulla. Vi måste höras mer!
******
Den undre bilden är en påbörjad "sak" av tygerna som jag fick i "Mixa & Matcha" bytet, av Annika.
Jag har pressat fast en vadd och håller på att sy dekorsömmar.
Dock tar en del små julförberedelser tid, så nu går allt handarbete på sparlåga, till lovet.
Nu lovar jag inte att något blir klart före jul.
Men visst går det att göra julgrejer efter jul ...det blir ju jul 2009 också!
******
Muddarna som skulle monteras...måste jag ändra lite. De blev för stora när jag sydde ihop dem...så det blev att sprätta upp...håhåjaja.
******
Ha en trevlig Luciamorgon imorgon bitti! Och tack så hjärtligt för era kommentarer! Det är extra roligt när någon skriver snälla saker på bloggen...

3 kommentarer:

  1. Vilket fint paket du fick! Ha en trevlig pysselhelg nu - här ska vi baka pepparkakshus och förhoppningsvis sy lite. :)

    SvaraRadera
  2. Ja det paketet var verkligen värt att vänta på. Jag skulle nog få beslutsångest om jag fick så vackert garn och vara tvungen att bestämma mej för vilket stickprojekt jag skulle välja.
    Ha en fin helg!!!
    Kram L

    SvaraRadera
  3. Så fint garn! Väntar med spänning på vad du ska göra av det.

    SvaraRadera