måndag 30 april 2012

Zakka style

 Snabbt gick den att sy, nåldynan. Det är ett lagom miniprojekt  när man har några små restbitar. Från en avklippt handduk, en liten restbit från mammas kvilt och 2 st knappar. Idén kommer från Zakka Sew Along, men i stället för linnetyg blev det alltså en restbit från en handduk.
 Så himla trevligt hade vi på den årliga vårfesten! Och jag hann med en massa shopping! Många godbitar kom jag hem med, en tommare plånbok, och ett soligt leende. 
 Jag tömde ut min påse...åh, hjälp!
 Massor med fina reatyger jag hittade! 30:- biten, klart man hamstrar. Min Kaffe Fassett hög är nu en samling.
 Andra sköna tygfynd som bara skrek till mig!!! Köp MIG, köp MIG! Åh, vad många idéer som kom i min överkänsliga hjärna (det är därför den smärtar nu). Jag bara vill sy och prova och testa.....
De hade också fina priser på dragkedjor i så fina färger, så då passade jag på. Det är svårt att hitta annars. 30:- för 1 m med 3 kläppar. Tycker jag är ett bra pris!!! Frakten är ju "gratis" också!! Kolla den fiffiga sprättaren som jag sett på en massa amerikanska och australiensiska bloggar. Det sägs att den är bra! Man kan ta upp trådändar med änden på den. De liksom fastnar där när man behöver sprätta, och det får jag gör ofta. man vet ju hur jobbigt det är att dra ut alla små tråduslingar. En rolig pincett att ha som pillhjälp blev det också samt långa kviltnålar.
Vi åt gott, sladdrade, kollade på utställningen och så blev det  "Visa och Berätta". Människor är så KREATIVA. Så mycket fina saker, vilka grejer folk gör! Sedan var batteriet i både mig och kameran slut!

2 kommentarer:

  1. Så fina tyger du köpte! Ska också fota mina inköp nu när jag är ledig. Så fina dragkedjor ångrar att jag inte köpte.

    Ha de gott! Louise

    SvaraRadera
  2. Åååh så mycket godis du fick med dig hem.
    Kram

    SvaraRadera