tisdag 1 maj 2012

Nya saker på gång

Så har vi då frusit in maj månad. Som vanligt. Annat var det maj -84, då gick vi omkring i bikini, det var 25 grader varmt, och trädgårdsmöblerna plockades fram snabbt som attan. Det kommer jag ihåg för just det året och någon dag efter fyllde mamma 50! Vi har förvisso sol, men det blåser en isande kall nordanvind. Den måste komma direkt från norra ishavet utan att ha passerat GÅ! Brasan ser lite ynklig ut, men det lilla vi hade brann upp iaf.
******
Kuddöverdraget sydd i fri form tekniken är nu färdigt. Den har fått baksida också.
 Här har jag tagit en gammal handvävd (tror jag) handduk, som börjat bli lite sliten. Men det är en fantastisk kvalitet. Ett litet monogram, det klipper jag inte bort! 3 små knappar för att hålla innehållet på plats, så har den 2 helt olika sidor. Det är från denna som jag tog bitarna till den lilla nåldynan.
******
Till sist så har jag börjat ett nytt litet projekt. Det har pusslats en del, vid utläggningen, men sedan har jag påbörjat hopsyning av längder. En stor hög har det blivit på sybordet. 
Jag ska inte avslöja hur det ter sig riktigt ännu. Den uppmärksamma ser nog att det är Kaffe Fassett tyger!!
Det är alltid så roligt att börja något nytt, man vill prova olika färger mot varandra. se hur det passar ihop och fundera kring kanter och hopsyning. Nu när jag varit målinriktad länge och färdigställt så många saker, tagit tag i några UFO:n, och iaf sytt på dem, så  kan jag belöna mig med ett nytt. 
På stickfronten har jag däremot varit slö länge. Inte många knop där inte. Jag har ändå en stickning i knät varje kväll och gör ett varv eller två. Det är en sjal. Men det är ju ingen brådska, det är ju inte så att jag saknar sjalar, och måste sticka en snabbt för att jag fryser så!!!

1 kommentar:

  1. Ja usch, ingen värme är det ännu! Så läcker kudden blev! Och jag tror jag vet vad du syr på..! ;-) Lycka till!

    SvaraRadera