torsdag 17 maj 2012

Busenkel sjal

 Jag har stickat den enklaste sjalen, med bara rätmaskor. Vartannat varv har jag gjort ett omslag i var sida och på ömse sidor om den mittersta maskan = 4 ökningar. Så har jag stickat till jag hade c:a 200 maskor, sedan var det bara att avmaska. Busenkelt! 
Garnet är från en sy- och stickvän i Kalix. Jag provade att börja sticka ett annat mönster men då tyckte jag att garnet, som är ett vackert handspunnet garn, inte fick komma till sin rätt. Bättre med ett enkelt mönster där garnet får tala. Meningen är att den ska värma min hals kommande vinter.
Sedan får jag sticka värmande strumpor till sonen som älskar att vara i skogen, och sliter strumpfötter på löpande band. Jag är en verklig reclaimare. Jag tar reda på skaften, repar upp den trasiga foten och stickar på en ny! 

1 kommentar: