söndag 27 maj 2012

Ibland byter man - ibland köper man....

 Vi har kört ett byte med 2½" remsor på QOL-listan. Jag har varit bytesgeneral denna gång, för jag var så fruktansvärt sugen på en massa svart-vita tyger. Här är några paket i högen jag tog emot. Jag fick till slut 12 paket om jag räknar in mig själv. Det är alltid bra om man är fler, för då riskerar inte den som har många byten att få tillbaka sina egna. Lite logistik blev det med att dela ut, och se till att alla fick sina byten i rätt antal. jag förde noggranna anteckningar om det, samt dubbelcheckade innan jag klistrade igen alla kuverten.
 Alla kuvert stuvades ner i en kasse och så gick jag ner till brevlådan, men alla gick inte att få in. Jag lämnade resterande inne på ICA. Allt klart före kl. 11.00 när lådan töms.
Vad ska jag nu göra med alla mina 40 svart/vita remsor? Jo, jag har en plan...som Sickan sa´.
För ganska länge sedan så inhandlade jag x-blocks-linjal. Den behöver användas förståss. jag har tänkt mig en fin liten mysfilt med ett kul mönster i svart/vitt, och kontrast i någon ärtig och lagom skrikig färgnyans.
Jag ska visa mina byten när (jag tror) de andra fått sina.
******
Sedan åkte jag till Luleå för att inhandla en ny spegel och hylla till vår toarenovering.
Eftersom jag behövde vadd till mina applikationer och broderier av "Everyday Angels", så åkte jag till Quilterian. Brita har service som få, hon öppnade affären bara för att jag skulle få handla!!!!! Vad sägs om det. Medan jag var där kom en till kund(!!!), och jag strosade runt och hittade en massa tyger som ville till mig!! Och kolla in de söta spetsdragkedjorna!! En "My Quilt" med kanonfina väsk- och nesse- mönster fick också följa med, och vadden, vilken tur!

2 kommentarer:

  1. Spännande med bytet.
    Och det där att besöka en quiltaffär och "bara" ha vadd.... det känner jag igen :-)

    Kram
    Ses snart :-)

    SvaraRadera
  2. Ojoj vad det händer saker här då... är urusel på att blogga just nu men ta rmig lite tid ibland o kikar runt... hoppas allt är bra med dig... du syr o står i ser ja.... alltid kul att kika in här o se alla dina fina saker du gjort.. Kram Annika

    SvaraRadera