söndag 6 maj 2012

Sick-sack

 Nu har jag sytt ihop Kaffe Fassett remsor och varvat med ett enfärgat tyg som går igen i många av KF trycken. Det dämpar ju ner intrycket betydligt, den ser riktigt tam ut, tycker jag. Remsorna är smalare än mönstret anger, så toppen blir också mindre, därför kräver den ju en bård, för att kunna bli en quillow. Jag har tillräckligt med remsor för att kunna göra en till. Det skulle ju bli en finfin present till någon. Jag har placerat toppen på baksidan av min gamla quillow, så då kan man ju jämföra storleken lätt.  Jag vill använda mig av KF remsorna i bården också, för att det ska bli lite livat och spralligt.
******
Ännu en Every Day Angel har jag totat ihop också, men hade glömt att fota den. Mullig och gullig skulle man kunna kalla henne. Hon fick rött hår, blå ögon lätt rodnad hudfärg!!!
De är roliga att göra de här änglarna, och jag pysslar en hel del med att passa ihop färgerna på dem. Tänker mig att de kan vara ganska olika.
******
Jag skulle så gärna vilja vara ute och kika i rabatterna nu, men det SNÖAR!!! Världens tråkväder, och slaskigt och blött är det. Mina stackars krokus ligger helt tillplattade och översnöade under ett blötsnötäcke. Så här är det när man bor nära norra polcirkeln! 
Jag har annars sett att det börjat grönska en hel del i rabatterna. Lite plantord måste dock införskaffas så att jag kan plantera om mina paprikaplantor. Av 5 frön kom 3 upp, och de vill ha mer jord nu!

4 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Vilka änglar? Jag vill veta mer angående detta eftersom jag tycker att den jag såg idag var riktigt underbar!
    Kram Lena i Örebro

    SvaraRadera
  2. Vilken gullig ängel.
    Snö, usch och fy. Tur att jag bor i södra delen av landet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hi-hi, kan Kaffe Fassett se "mesigt" ut!?! ;-) Tycker den ser helläcker ut! Och änglarna är ju hur söta som helst!

    SvaraRadera
  4. Spännande att få se den i verkligheten imorgon!
    Jätte läcker!
    Hälsar
    Louise

    SvaraRadera