måndag 9 april 2012

Annandagsprojekt

Hos AnneMarlen hittade jag en rolig uppmaning! Visa dina saxar! Så jag plockade ihop de jag fann. Från vänster: kökssax, en knapphålssax från en auktionslåda, min tygsax,2 broderisaxar, en gammal sax från en auktionslåda, 2 mindre papperssaxar. Inte så många faktiskt. Jag ska länka till min bild hos Nancys sting og ting så kan man vara med i en utlottning!
******
I syrummet så har jag påbörjat kviltning av de 3 löparna. Det artar sig!
Annars har helgen mest ägnats åt diverse köksgöromål. Jag har lagat flera små rätter som avnjöts igår, tillsammans med nära och kära. Idag har jag bakat bullar. Imorgon är det arbetsdag igen, om inte hostan tilltar. Den tycks jag inte bli av med.
Jag har också lagt ut min Serendipitykvilt (äntligen) och mackat den. Så nu väntar den på att kviltas och den 2 maj ska mamsen få den, så det är bäst jag jobbar på.
Idag finns en ny SAL (sy tillsammans) på en blogg som heter "During quiet time". Allt från boken Zakka Style, vilken ska dyka upp i postlådan när Herr Brevbäraren kommer tillbaka från ledigheten igen. Jag gillar de där smågrejerna, med lappar kombinerade med linnetyger. Väldigt snyggt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar