torsdag 13 januari 2011

Skojiga utmaningar

Idag har jag varit på vårdcentralen och kollat min hörsel!!!

Den är INTE bra!

Hujedamig, vart ska detta bära iväg?

Istället för att deppa ihop och tänka så mycket på det, så har jag ägnat mig åt att sy och hänga upp nya gardiner i vardagsrummet.

Gjorde sedan en mindre bra tänkt hissgardin till sovrummet. men jag får tänka om och lösa det imorgon, nu är jag för trött.

KM målar källartrappen för fullt. Vi ska hänga upp en ny lampa där som jag tror blir precis rätt!

Jag ska ta lite bilder för en "hemma-hos" när det är klart.

******

Ibland blir det ju så att jag sätter mig med kaffekoppen och snurrar runt på allehanda bloggar.

Jag har hittat en grej som jag har anmält mitt intresse till:



Anne-Marie har startat en liten utmaning. Man ska sy en kvilt med niorutor, och den ska vara klar till 1 september. Det är ju gott om tid!

Jag tänker att man kan slå två flugor i en smäll, och länka ihop den med en regnbågskviltarna!

Dessutom ska man försöka använda det mesta ur det tyglager man redan har, vilket ju alltid är en utmaning som jag gillar.

Dessutom är jag väldigt förtjust i niorutor och olika av dess varianter, "crazy nine-patch", "disappearing nine-patch m.fl.

På Anne-Maries blogg så hittade jag då en länk till denna blogg "Kotkarankki"



Detta är ju en uppmaning som är hur bra som helst: använd av tyglagret så man kan köpa nytt!


PERFEKT!

5 kommentarer:

  1. Kul att det är fler som hänger med!Oc vad smart tänkt att kombinera niorutorna med regnbågsquiltarna! Nu rasslade det igång uppe i hjärnkontoret :o)
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. God morgon!
    Det ska bli roligt att se hur det blir hemma hos dig efter förändringarna!

    Jag brukar också fastna vid datorn med en kopp té och surfa runt bland alla roliga bloggar. Så mycket inspiration man kan hitta!

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Spännande att få se! Vad ni är flitiga med allt. Nyfiken på lampan!
    Får man göra quilten hur man vill eller? Låter skoj!

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det underbart med bloggar!?
    Och 9-rutors utmaningen verkar rolig! Den skulle kanske tom en novis som jag kunna vara med i. Jag har just påbörjat mitt första "disappearing nine-patch" projekt. kanske det vore nåt att vara med i.
    /Mari

    SvaraRadera
  5. Tack för intresset i min utmaning! Det betyder egentligen att sy mera quiltar "för fritt".

    SvaraRadera